Ce este #BehindTheClicks?
In lumea digitala in continua schimbare, intelegerea strategiilor care stau la baza campaniilor de succes este esentiala, dar la fel de important este sa cunoastem si mintile care le pun in aplicare. De aceea, am creat #BehindTheClicks, un proiect care isi propune sa aduca in prim-plan povestile, experientele si personalitatile specialistilor nostri.
Acesta a fost conceput din dorinta de a oferi o perspectiva mai personala asupra oamenilor care contribuie la succesul Hold Marketing si al clientilor sai. Prin #BehindTheClicks, dorim sa aratam ca in spatele fiecarei campanii de succes se afla nu doar expertiza si strategii bine gandite, ci si pasiuni, vise si povesti.
Scopul nostru este sa construim o punte intre lumea profesionala si cea personala, demonstrand ca succesul in marketing digital este alimentat de creativitate, dedicare si, cel mai important, de oameni remarcabili.
Pe cine cunosti azi?
In randurile de mai jos, afla mai multe despre Sorin Trifu, CEO & Managing Partner Hold Marketing, un tanar de 24 de ani, condus de motivatie si foarte, foarte multa pasiune pentru sfera digitala.
Chapter One – Let’s talk about business cu Sorin Trifu
Cum ai ales sa infiintezi agentia de marketing?
Drumul meu in digital marketing a inceput la 14 ani (2014), moment in care am avut contact pentru prima data cu Facebook Ads. Pentru mine era destul de clar ca voi lucra in marketing, deoarece am fost in contact cu acest mediu de foarte mic, prin prisma functiei pe care o ocupa tatal meu, in cadrul uneia dintre cele mai mari firme, producatoare de cosmetice din Romania. In plus, eram si un foarte bun comunicator, iar asta ma facea sa fiu foarte dezinvolt in discutiile cu oamenii si am stiut ca voi merge catre zona de marketing & sales.
Fiind foarte tanar in momentul in care ai infiintat agentia, povesteste-ne un moment de la inceputurile Hold, care ti-a ramas intiparit si acum in minte.
Momentul in care am semnat contractul cu primul angajat. Aveam 19 ani (2020) si dupa ce am semnat, am avut 5 minute singur in care m-au coplesit emotiile pentru ca am simtit ca viata acelei persoane este in mainile mele si depinde de deciziile si actiunile pe care le fac, iar aceasta presiune este naucitoare.
Este o presiune pe care nici astazi nu am invatat cum sa o gestionez si in continuare ma lupt cu ea. De fiecare data cand trebuie sa iau o decizie de business, am un moment in care ma gandesc la toate familiile oamenilor din echipa, oricat de informata ar fi decizia mea, tot exista aceasta presiune.
2017, printre primele sedinte foto facute pentru brand
Care sunt cele mai mari provocari ale lui Sorin Trifu din pozitia de Managing Partner al unei agentii de marketing?
Cred ca cea mai mare provocare este sa ramai mereu agil si deschis la schimbari, deoarece activam intr-o piata si industrie extrem de flexibila unde mereu apar trenduri noi, pe care trebuie sa le adoptăm rapid. Cred ca asta a si fost avantajul meu suprem, faptul ca am intrat in industrie de foarte tanar si am reusit sa ma adaptez rapid la noile cerinte.
Care sunt atuurile cele mai puternice ale agentiei pe care ai înfiintat-o?
Oamenii si tool-urile tehnologice.Din momentul in care compania noastra a fost preluata de grupul Roweb, obiectivul nostru principal a fost sa formam o echipa competitiva, din experti in domeniile lor (PPC, Social Media, Data, Business Analyst). In prezent, la nivel de grup, suntem +150 de colegi, iar +50% dintre acestia sunt seniori.
Un alt aspect pe care punem foarte mult accent, este zona tehnologica. Fiind parte dintr-un grup al carui core business este in zona de software developement, ne permitem sa dezvoltam rapid orice tool de automatizare sau AI care sa eficientizeze investiile clientilor in marketing. Pana in prezent, am dezvoltat 3 tool-uri in-house (un tool de predictibilitate pentru vanzarile magazinelor online, unul de cautare inteligenta on-site si un tool de segmentare dinamica a feed-ului de produse pentru campaniile de Paid Media).
In continuare, tintim sa investim in tehnologie si pot spune ca in prezent avem un roadmap foarte interesant. Ne dorim sa aducem cat mai mult input al Inteligentei Artificiale in actiunile specialistilor nostri.
Care a fost cea mai importanta „lectie de business” pe care a invatat-o Sorin Trifu?
Am inteles ca o strategie bine exectuata este zero fara o executie impecabila. Degeaba ai o strategie buna si coerenta, daca nu ai oameni capabili alaturi de care sa o implementezi.
Ce impact are parteneriatul cu Roweb asupra agentiei si clientilor agentiei?
In primul rand, ma bucur ca am reusit sa atragem interesul unei companii mature si solide, asa cum este Roweb, care ne-a oferit (si o face in continuare) resursele si expertiza necesare pentru a putea scala rapid compania. Din momentul preluarii, agentia noastra a inregistrat o crestere de +120% a veniturilor si a adoptat o perspectiva globala, reusind sa legam colaborari cu branduri de top, atat din Romania, cat si din strainatate (UK, Elvetia, Belgia, etc). Agentia noastra este operata in continuare in mod individual fata de Roweb. In schimb strategia si directia de crestere sunt comune.
Stim ca investesti continuu in partea de dezvoltare profesionala. Ce inseamna acest acest lucru? (exemple de cursuri, specializari, evenimente).
Asa cum am spus si anterior, ca sa ai succes in acest domeniu trebuie sa fi agil si flexibil. Asta te obliga sa fi up-to-date cu tot ce este nou in industrie. Punem foarte mult accent pe dezvoltarea profesionala a tuturor membrilor din echipa noastre (vezi ultima certificare Facebook Blueprint, obtinuta de colega noastra, Teodora), ii sprijim si incurajam sa obtina certificari si sa ramana la curent cu ultimele noutati.
Cat despre certificarile mele recente, ma mandresc cu acreditarea Lean Six Sigma pe care am obtinut-o in decursul anului 2023. Aceasta certificare ma ajuta sa eficientizez anumite procese operationale din companie.
Ce asteptari ai de la oamenii care vor sa faca parte din echipa ta?
Sa fie oameni onesti si transparenti. Partea profesionala se poate dezvolta fara probleme.
Care sunt planurile pentru perioada urmatoare?
Ne dorim foarte mult sa generam si mai mult business din international, in special UK. Avem deja clienti de acolo, plus o alta serie in discutii, pe care speram sa ii semnam in perioada urmatoare. De asemenea, avem in plan sa crestem numarul de specialisti certificati din echipa. In plus urmarim deschiderea de noi departamente in agentie, cum ar fi SEO.
Ce sfat i-ai da altui tanar, care ar porni pe drumul pe care ai luat-o tu acum 6 ani?
Sa nu renunte la primul obstacol. Iar toate deciziile pe care le ia sa fie cat mai mult bazate pe date. Si mai putin pe feeling.
Chapter two – Life after 5 o’clock pentru Sorin Trifu
Cine este Sorin Trifu, in afara programului de lucru?
Compania este intr-un punct in care nu prea imi permit sa am timp liber. De cele mai multe ori, in afara programului, ma poti gasi tot la birou. Sau pe drum catre unul dintre birourile noastre. Suntem intr-un plin proces de scalare si acum trebuie sa tragem din greu.
Insa, atunci cand simt nevoia de repaus si sa ma deconectez putin, imi place sa merg la mare. Este singurul loc care ma linisteste si unde ma pot deconecta total pentru 1-2 zile, in special toamna & iarna. In rest, sunt acelasi baiat simplu, caruia nu ii place sa epateze si care este pasionat de Formula 1.
Daca ai putea sa dai un nume de film carierei tale, care ar fi acela?
Drive to Survive: Viața în viteza a 8-a
Care este calitatea lui Sorin Trifu care l-a ajutat sa aiba succes pe partea profesionala?
Sunt o persoana extrem de analitica. Imi place sa vad mereu lucrurile ca intr-un puzzle pe care daca le asez corect, vom avea o imagine reusita. In esenta, imi plac datele foarte mult, de orice tip.
Cine ar fi fost Sorin Trifu, dacă nu era fondatorul Hold Marketing?
Tind sa cred ca nu as fi murit de foame si cel mai probabil lucram tot in media / advertising.
Daca ai putea lua cina cu o personalitate importanta, care ar fi aceea si de ce?
Nu admir pe cineva anume neaparat. Am acces la anumite persoane si am avut sansa sa stau la cina cu cativa dintre ei. Daca ar fi sa numesc o persoana, cred ca as tinde catre Iulian Stanciu (eMAG). Simt ca ne-am potrivi din mai multe aspecte, amandurora placându-ne datele foarte mult.